Для чого потрібне резервне копіювання даних

На сьогодні в кожній компанії більшість інформації зберігається в електронному вигляді, а втрата важливих даних може призвести до величезних збитків, а іноді й до банкрутства компанії. Перевірений спосіб забезпечити надійне зберігання інформації — це резервування даних або backup (бекап). Процес відновлення збережених даних — restore.

Кожна компанія в процесі роботи може втратити надважливу, необхідну для робочого процесу, конфіденційну інформацію внаслідок:

  • атаки вірусів-шифрувальників
  • випадкового видалення важливих файлів працівниками
  • програмних збоїв
  • крадіжок комп’ютерної техніки
  • форс-мажорних обставин (пожеж, затоплення офісів)
  • пошкодження чи втрати жорстких дисків
  • вилучення носіїв інформації внаслідок обшуків тощо

Завдання резервування даних (бекапу) — запобігти втраті важливої інформації компанією. У наведених вище випадках бекап допомагає врятувати бізнес, а також зберегти гроші та нерви керівникам і працівникам підприємства.

Типи резервування даних

Ми практикуємо такі види резервування даних: локальне та зберігання у хмарі.

Локальне резервування даних — це зберігання архівів інформації на серверах (жорстких дисках) у спеціально обладнаному приміщенні (серверній) в офісі або в іншому місці.

Зберігання даних у хмарі — це зберігання інформації користувачів на одному або кількох віддалених серверах. При цьому сервери можуть перебувати як в одному місці, так і в різних країнах.

Переваги хмарного (віддаленого) зберігання даних:

  1. Cервери знаходяться у віддалених, надійно захищених приміщеннях або за кордоном, що допомагає врятувати важливу інформацію від втрати за форс-мажорних обставин та від вилучення під час обшуків.
  2. Зберігання даних у хмарі фінансово вигідне, тому що замовник оплачує послугу невеликими частинами (щомісячна абонплата).
  3. Шифрування даних, що забезпечує максимальну конфіденційність.

Переваги локального зберігання даних:

  1. Простота впровадження, адміністрування та нарощування функціональності.
  2. Прозорість для операційних систем.
  3. Управління з однієї точки.
  4. Неможливість рядовому працівнику отримати доступ до чужих даних, не маючи санкціонованого доступу.

Чому варто замовити резервування даних (бекап) у компанії Nspace

Переваги співпраці з компанією Nspace:

  • оптимальні рішення — ми не просто продаємо бекап, а й надаємо консультації, підбираючи оптимальні варіанти зберігання даних саме для вашого бізнесу
  • великий досвід — компанія Nspace працює у сфері ІТ-послуг (зокрема, аутсорсу) понад 20 років
  • професіоналізм — наші спеціалісти постійно навчаються всім тонкощам абонентського обслуговування, щоб задовольнити ваші потреби у інформаційній безпеці
  • конкурентні ціни — ми пропонуємо вирішення ваших проблем за прийнятною ціною
  • наша мета — допомогти клієнту забезпечити надійне зберігання та резервування даних.

Як перейти на IT-аутсорсинг: покроковий алгоритм

Якщо ви вже ознайомилися з перевагами IT-аутсорсингу та готові використовувати їх у роботі своєї компанії, цей блог для вас. Якщо ви ще не встигли це зробити – прочитайте нашу статтю про особливості та переваги делегування завдань спеціалізованим компаніям. А в цьому матеріалі ми розглядаємо, як реалізувати ідею переходу на IT-аутсорсинг всього в 5 кроках.

Скільки часу займає перехід на IT-аутсорсинг?

Організувати перехід на IT-аутсорсинг можна в дуже короткі терміни – буквально за тиждень. Влаштувати все за годину нереально, тому, що завчасно потрібно зібрати інформацію, провести її аналіз та скласти оптимальний план дій.

Як відбувається перехід на IT-аутсорсинг?

Тут ми прагнемо представити не загальну інформацію, а розповісти, як побудований процес у компанії Nspace. Ми допомагаємо київським компаніям організовувати технологічні роботи та обслуговування серверів, техніки та програмного забезпечення вже майже 15 років. І за цей час побудували чіткий алгоритм, що дозволяє врахувати абсолютно всі аспекти роботи.

Крок 1. Збираємо інформацію про потреби клієнта

Оптимальний варіант – попередня зустріч, на якій інженери компанії вивчать вашу техніку, її кількість і стан, програмне та серверне забезпечення. В іншому випадку вам потрібно буде розповісти про обладнання і представити інформацію про нього.

Крок 2. Аналізуємо дані і формуємо пропозицію щодо оптимізації для клієнта

На основі зібраної інформації фахівці компанії складуть персоналізовану пропозицію, яка буде враховувати специфіку роботу вашої фірми, список робіт, які знадобляться, і запропонують тарифний план.

Крок 3. Пропонуємо оптимальний тарифний план

Хоча «тарифним планом» в класичному значенні цього слова наші пропозиції за ціною назвати не можна. За 14 років роботи ми не створили чітких тарифних планів, які пропонує, наприклад, ваш мобільний оператор. А все тому, що у кожного бізнесу свої потреби в обслуговуванні техніки, і змушувати вас обирати або переплачувати неправильно.

Передбачено два варіанти оплати:

  • погодинний – інженери ведуть облік робочого часу і вказують у звіті, скільки точно часу у них пішло на налаштування, ремонт, діагностику та перевірку вашого обладнання. Копію звіту ви отримуєте, і точно розумієте, за що платите
  • місячна абонплата – оптимальний варіант при роботі з технікою, яка в хорошому стані й вимагає лише регулярного догляду за регламентом. В такому випадку ви оплачуєте фіксовану суму.

Також можливий варіант гібридного тарифу: частково абонплата, частково – погодинна оплата за вирішення нагальних проблем і усунення поломок. До такого тарифу часто вдаються компанії, в яких використовується велика кількість обладнання.

Крок 4. Підписуємо договір

У договорі чітко прописуються всі умови співпраці – його можуть скласти наші юристи або ваші. Додатково обов’язково підписується NDA, який може бути як частиною основного договору, так і окремим документом (включаючи ваш стандартний договір про нерозголошення).

Крок 5. Починаємо роботу

Ми повідомляємо, що все готово, і починаємо працювати з вами. Ви можете звертатися до наших майстрів з термінових питань. Але часто буває так, що вас нічого не хвилює, все почало працювати, як годинник, немає ніяких поломок і форс-мажорів. Це не магія – це робота інженерів Nspace. Ви можете їх навіть не помічати і не бачити, як вони працюють, але з технікою перестали траплятися неполадки – це і є справжній професіоналізм.

Що робити, якщо у вас зміняться запит і потреби?

Якщо ви масштабуєтесь, у вашому офісі з’являється більше співробітників і техніки, залучаються додаткові сервери, але цілком зрозуміло, що і потреби в обслуговуванні техніки зміняться. Але в такому випадку перейти на нові умови співпраці буде легше, а 5 кроків займуть менше часу – адже збирати інформацію про існуючий стан справ вже не потрібно.

Залишились додаткові питання? Зв’яжіться з менеджерами компанії Nspace за телефоном або заповніть заявку на сайті – ми зв’яжемось з вами та відповімо на всі питання.

Сервер в офісі чи у «хмарі»: як надійніше

Для роботи будь-якої компанії потрібен пристрій для зберігання і обробки даних. В принципі, звичайний комп’ютер, зі встановленою MS SQL Server може грати роль сервера, проте, якщо у вашій компанії працює більше 10 людей — потужності такого обладнання, швидше за все, не вистачить і доведеться розглянути варіанти краще.

Основні вимоги до серверного обладнання це: надійність і продуктивність. І забігаючи наперед варто зазначити, що надійним може бути, як хмарний, так і фізичний сервер. Питання полягає в тому, скільки буде коштувати забезпечення надійності того й іншого. На це питання ми і відповімо. Але спершу трохи теорії.

Фізичний сервер

Це NAS (Network Attached Storage) — найпоширеніше серверне обладнання, призначене для зберігання даних:

  • Процесор: Intel Xeon E3-1230 v2, 4 ядра 3.3 GHz
  • 8 Гб оперативної пам’яті DDR3 і можливість розширити обсяг до 32 Гб
  • 12 слотів (можна розширити до 180) для жорстких дисків, які потрібно купляти окремо, мінімум 2 (1 для резервної копії)

Це пристрій з середньої цінової категорії. Його надійності і продуктивності буде більш ніж достатньо для середньої компанії і, з натяжкою вистачить для великої. Швидкість передачі даних трохи більше 2 Гбіт/с, дозволяє взагалі не помічати процес резервного копіювання.

Вартість конкретно цього пристрою складає $5500 (якщо округлити). 1 жорсткий диск на 2 Тб коштує приблизно $200. Таким чином, вартість обладнання зростає до $6000 у мінімальній комплектації.

Хмарний сервер

Існує 2 різновиди хмарних серверів: VPS (Virtual Private Server) і VDS (Virtual Dedicated Server). Перший варіант передбачає спільне використання однієї віртуальної машини декількома користувачами. Тобто, ви орендуєте частину сервера і ефективність його роботи залежить від того, як його використовують інші орендарі.

До того ж, у випадку з VPS, у вас не буде прав адміністратора, можливості змінювати операційну систему і будь-які інші налаштування ядра. Відповідно, цей варіант підходить, скоріше, для невеликих або тестових проектів. Нас більше цікавить VDS.

Переваги оренди VDS і порівняння витрат

Орендуючи VDS ви, оплачуєте окремий фізичний сервер, який просто знаходиться в офісі провайдера. І тут відразу варто обговорити питання безпеки. Будь-які проблеми: перебої електроенергії, хакерські атаки, перенавантаження обладнання та ін. — це проблеми компанії, яка надає вам сервер. Орендувавши VDS ви можете забути про проблеми, пов’язані з його утриманням та обслуговуванням.

Тепер розглянемо фінансовий аспект. Оренда хмарного сервера, аналогічного за характеристиками вищевказаному фізичному буде коштувати вам приблизно $200 на місяць. Суми, яку ви витратите на придбання заліза вам вистачить на 30 місяців, тобто, на 2,5 роки.

Однак, для того, щоб система працювала коректно, недостатньо просто купити сервер. Вам також буде потрібна система охолодження і джерело безперебійного живлення, яке гарантує збереження даних. І якщо з першим ніяких проблем у вас не виникне, то нормальне ДБЖ коштує не менше, а іноді і більше ніж сам сервер.

Тому вартість фізичного сервера ми множимо ще, мінімум, в 2 рази. Цієї суми вистачить уже на 5 років. За такий термін, придбане вами залізо може вийти з ладу або просто застаріти, а значить, рентабельніше буде витратити цю суму на оренду, отримавши непогану знижку.

Висновки

Як було зазначено з самого початку, безпечно зберігати дані можливо, як на хмарному, так і на фізичному сервері. Однак, для переважної більшості компаній буде вигідніше орендувати VDS, ніж купувати, утримувати і ремонтувати придбану систему.

Локальна мережа в офісі: будуємо правильно

Локальна, або корпоративна мережа на підприємстві – вже звична практика. Захист інформації і комерційної таємниці, швидкий обмін даними між окремими підрозділами чи співробітниками, значна економія коштів – ось далеко не повний перелік ключових переваг її створення. І якщо ви ще роздумуєте, а чи потрібна корпоративна мережа в вашій компанії, швидше визначайтесь – і відповідь має бути ствердною.

Що таке локальна мережа?

Локальна мережа (ЛМ) – це мережа обміну даними, яка належить одній організації і управляється нею. Її також можна визначити як цілісну інформаційну систему, яка дозволяє спільно використовувати усі ресурси мережі підприємства і оптимізувати робочий процес.

Види локальних мереж

Існують кілька класифікацій локальних офісних мереж – залежно від параметру, який лежить в основі. Зокрема, за характером поєднання комп’ютерів в єдиний ланцюжок мережі бувають:

  • дротові – використовуються інтернет-кабелі
  • бездротові – поєднуються через wifi чи інші подібні інтернет-протоколи.

В залежності від наявності головного комп’ютера мережі бувають:

  • розподілені – усі користувачі мають рівний доступ до інформації, і кожен має право сам вирішувати, до яких даних на своєму ПК відкрити доступ. Такий варіант актуальний для невеликих офісів (до 10 комп’ютерів), в яких відсутня потреба в серйозному захисті даних від стороннього втручання
  • різнорангові – існує головний комп’ютер – сервер, – який виконує одразу кілька функцій: здійснює централізоване управління локальною мережею, підключає периферійні пристрої, зберігає окремі програми і застосунки, розробляє маршрути і протоколи даних всередині корпоративної мережі. Такі ЛМ забезпечують максимальну продуктивність і найвищий рівень захисту даних, а також підходять до компаній із великою кількістю ПК.

Класифікація за структурою підключення комп’ютерів (топологією) розглядає тип з’єднання. Відповідно до цього параметру, корпоративні мережі бувають у вигляді шини чи зірки, кільця, комірчастими, деревовидними чи змішаними. Їх характеристики досить специфічні, вибір оптимальної структури найкраще довірити ІТ-спеціалісту.

Переваги локальної мережі в офісі

Існує досить велика кількість переваг наявності локальної мережі в офісі, зокрема:

  • ЛМ скорочує витрати на інтернет та оптимізує трафік. Це ключова функція, оскільки більшість компаній мають одну точку доступу до інтернету. Окрім того, у межах ЛМ можна відключити доступ до окремих сайтів (приміром, соціальних мереж)
  • створює єдиний мережевий простір, в якому співробітники можуть зберігати дані та обмінюватись ними
  • економить кошти на периферійних пристроях. Зокрема, не потрібно забезпечувати кожного співробітника окремим принтером – через ЛМ усі можуть підключитись до одного апарату.

Ризики неправильної побудови локальної мережі в офісі

Неправильна побудова та налаштування локальної мережі зводить усі переваги до 0. Зокрема, недосвідчений ІТ-спеціаліст може перетворити мережу не на захищений простір, а не решето. Тобто інформація буде не захищеною і стає можливим несанкціонований доступ. Окрім того, є ризики поганого доступу до мережі Інтернет – він просто буде постійно пропадати.

Звертайтесь до спеціалістів

Побудова локальної корпоративної мережі для офісу потребує спеціальної кваліфікації, глибоких технічних знань і досвіду. Можна, звісно, закупити необхідне обладнання, скачати інструкцію «Як побудувати локальну мережу своїми руками» і витратити кілька днів на спроби зробити все самостійно. Але разом із цим «підписатися», що ви згодні з усіма ризиками, описаними вище.

Набагато вигідніше одразу звернутись до професіоналів. Компанія Nspace готова взяти на себе не лише побудову і налаштування локальної мережі у вашому офісі, а її постійну підтримку на умовах аутсорсу. Тобто коли наші знання і вміння вам потрібні – ми поряд, щоб вирішити технічні проблеми, але наймати у штат ІТ-спеціаліста чи сисадміна немає потреби.

Корпоративна електронна пошта – переваги та особливості

Ми багато спілкуємось у соціальних мережах та різноманітних месенджерах, але засобом ділового листування все одно залишається електронна пошта. За допомогою поштової скриньки легко знайти потрібні листи, зробити масову розсилку з пропозицією компанії, переслати необхідні документи та рахунки.

Чому важливо мати корпоративну електронну пошту?

Сайт та корпоративна пошта – невіддільні частини бізнес-культури. Переважна більшість користувачів шукає інформацію про товари та послуги онлайн, тому необхідно задовольняти ці потреби клієнтів та презентабельно виглядати в інтернеті. Корпоративна пошта, на відміну від пошти на безкоштовних ресурсах, додає престижу та солідності вашій компанії. Якщо ви користуєтесь популярними безкоштовними електронними адресами, потенційні клієнти можуть сприймати ваші листи за спам, до них виникає менше довіри і ваші шанси на те, що ваша пропозиція буде розглянута, зменшуються.

Переваги корпоративної електронної пошти

Налаштування корпоративного e-mail дає наступні бонуси:

  1. розширені можливості для вибору назви електронної пошти. Наприклад, якщо ви хочете взяти назву для відділу продажу – sales, то на популярних безкоштовних сервісах (gmail.com, i.ua, ukr.net) це ім’я вже давно зайняте. А на корпоративній пошті з власним доменом, ви можете зареєструвати будь-яку назву
  2. е-mail у власному домені – це престижно та зрозуміло для ваших клієнтів. Наприклад, якщо домен вашого сайту mebli.ua, то пошта info@mebli.ua- набагато краще, ніж infomebli@ukr.net. Окрім того, кожен лист, відправлений з корпоративної пошти, додатково рекламує назву вашої компанії та доменне ім’я сайту
  3. можливість отримати велику кількість корпоративних скриньок. Погодьтесь, що це зручно, коли кожен відділ має свою електронну адресу і вам не доводиться шукати ті листи, які відносяться до ваших службових обов’язків у одній загальній пошті
  4. у директора є можливість проконтролювати листування з будь-якої корпоративної пошти. Часто виникають сумніви у недобросовісному виконанні співробітниками своїх обов’язків, або хтось із колег відсутній на роботі, а терміново потрібно знайти інформацію в його поштовій скриньці, – всі ці питання легко вирішуються, тому що власник може зайти в пошту своїх робітників. У разі, якби листування велось з персональних адрес, необхідну інформацію отримати було б набагато складніше
  5. менша ймовірність злому шахраями, менше спаму, відсутність ризиків втратити листування в разі звільнення працівника, більший контроль та безпека.

Способи налаштування електронної пошти у власному домені

Існує декілька способів створення корпоративної електронної пошти. Ми пропонуємо наступні варіанти:

  • налаштування вашої пошти на серверах хостинг-провайдерів
  • створення корпоративного e-mail на серверах нашої компанії
  • використання міжнародних сервісів: Gmail (Google Workspace), Zimbra, Kerio.

Чому краще звернутись до спеціалістів, а не займатись цим самотужки

Ми понад 14 років надаємо послуги IT-аутсорсингу для бізнесу і за цей час налаштували вже понад 1000 корпоративних електронних скриньок. Ми детально вивчаємо ваші потреби, налаштовуємо ту кількість електронних адрес, яка вам необхідна, надаємо консультації з приводу користування поштою та гарантуємо надійне зберігання ваших даних.

Ми не лише надаємо доступ до корпоративної пошти, а й постійно підтримуємо вас та консультуємо в разі виникнення проблем. Звертайтесь до наших спеціалістів – це набагато вигідніше, ніж постійно тримати IT-спеціаліста в компанії.

Навіщо вашому бізнесу IT-консультант

Сучасний бізнес не може існувати без ІТ-інфраструктури. До неї входять і технічне обладнання, і програмне забезпечення, яким користується компанія. Якщо усі складові працюють коректно, бізнес буде розвиватися та збільшувати прибуток. Якщо ж є проблеми з мережею, технічним забезпеченням чи програмами, бізнес-процеси можуть порушуватися. Як наслідок, знижуються і ефективність роботи, і дохід компанії.

ІТ-консалтинг покликаний виправити можливі помилки та оптимізувати бізнес-процеси. Якщо у вас виникають труднощі з мережею, погано працюють сервери чи є потреба в оптимізації роботи, – звертайтеся до консультантів, не вагаючись. Послуга «ІТ-консалтинг» має багато переваг, і головна з них – можливість організувати та налагодити робочі процеси компанії.

Що таке IT-консалтинг?

ІТ-консалтинг – консультаційні послуги спеціалістів у сфері інформаційних технологій. До них входять:

  • технічний аудит (перевірка комп’ютерів та іншого обладнання, програмного забезпечення, рішень щодо безпеки компанії)
  • розробка стратегії оптимізації витрат на чинну ІТ-інфраструктуру
  • створення ІТ-екосистеми компанії з нуля.

Таким чином, ІТ-консалтинг допомагає вирішити технічні проблеми, оптимізувати рішення, що вже використовує компанія, або впровадити нові, більш ефективні. Усе це – силами фахівців, які розуміються на будь-яких тонкощах цієї сфери.

Навіщо потрібен IT-консалтинг?

У штаті компанії може бути системний адміністратор або цілий відділ IT-спеціалістів. Проте замовляти послуги незалежних експертів вигідно насамперед через їхній «погляд збоку». Штатні співробітники працюють над одним проєктом, у той час як консультанти можуть принести в інфраструктуру компанії нову методологію сучасного ринку, яка вже успішно показала себе на практиці.

Чому вигідно замовляти ІТ-консалтинг?

Витрати на ІТ-консалтинг – це інвестиція в розвиток бізнесу та збільшення прибутку. І мова йде не лише про стабільну роботу комп’ютерів та програмного забезпечення. Грамотно побудована екосистема компанії допомагає налагодити бізнес-процеси. Вони, зі свого боку, сприяють ефективності роботи. А от ефективність уже безпосередньо дає можливість більше заробляти.

Тож можна зекономити кошти та постійно зіштовхуватися з проблемами, а можна замовити послуги фахівців. У першому випадку низька ефективність роботи як мінімум триматиме бізнес на одному рівні. У другому – компанія зможе оптимізувати бізнес-процеси, піднятися на щабель вище та збільшити прибуток, повністю окупивши інвестиції.

Чому варто звернутися за ІТ-консалтингом до спеціалістів?

Розв’язувати проблеми самотужки – сумнівне та необачне рішення. Як мінімум, це займе багато часу та сил, а чи приведе до результату – невідомо. Без відповідного досвіду важко навіть полагодити принтер, не кажучи вже про комп’ютери чи сервери. Що ж до оптимізації витрат на ІТ-інфраструктуру чи її побудову, справа стає ще складнішою. Необхідно мати не лише досвід, але й орієнтуватися у тенденціях ринку.

Саме тому краще звертатися до спеціалістів. Фахівці Nspace пропонують не лише консультації, але й послуги з аудиту та побудови екосистеми бізнесу з нуля. Ми надаємо послуги з ІТ-консалтингу уже 14 років і за цей час допомогли понад 100 компаніям. Наші спеціалісти візьмуть на себе технічну сторону бізнесу, а ви зможете сконцентруватися на розвитку своєї справи.