Ризики використання неліцензійного програмного забезпечення

Дуже часто споживачі, а також малий та середній бізнес обирають неліцензійне програмне забезпечення через короткострокову економію витрат, що може призвести до ризику втрати конфіденційної інформації, такої як банківські та особисті дані. Важливо розуміти, що “економія коштів”, здавалося б, здобута шляхом інвестування в дешевий ПК, попередньо завантажений неліцензійним програмним забезпеченням, зрештою спричиняє безпрецедентні ризики для безпеки та може коштувати власникам набагато дорожче, ніж вони передбачали.

Різниця між ліцензійним та неліцензійним ПЗ

Простим та ефективним захистом від кіберзлочинців є використання ліцензійного програмного забезпечення. Ліцензія на програмне забезпечення дає вам право користуватися програмним продуктом. Вона також регулює використання програмного забезпечення разом із законами про авторські права, які запобігають несанкціонованому розповсюдженню або відтворенню програмного забезпечення. Ліцензія може також вказати, серед інших умов та положень, чи можна встановлювати програмне забезпечення на більше ніж одному комп’ютері та чи можна створювати резервні копії програмного забезпечення.

Неліцензійне програмне забезпечення — це несанкціоноване використання або розповсюдження захищеного авторським правом програмного забезпечення, яке передбачає завантаження, обмін, продаж або встановлення декількох копій ліцензійного програмного забезпечення. Неліцензійне програмне забезпечення є незаконним, і компанії, які використовують неліцензійні копії програмного забезпечення, що захищене авторським правом, не лише ризикують втратити особисті дані, але й нести кримінальну, адміністративну та цивільну відповідальність.

Ризики використання неліцензійного ПЗ

Використання неліцензійного програмного продукту може мати чимало негативних наслідків, основні з яких:

  • вірогідність зараження комп’ютерної мережі підприємства вірусним/шкідливим програмним забезпеченням, яке може уповільнити роботу вашого ПК, поділитися вашою приватною інформацією з несанкціонованими сторонами та пошкодити важливі файли. Номери ваших кредитних карток, дані банківського рахунку, паролі, контактні дані та багато іншого – все це може стати доступним для злодіїв
  • некоректна робота та несправність комп’ютерів
  • необмежені штрафи
  • конфіскація комп’ютерів та іншого устаткування, на якому встановлено неліцензійне програмне забезпечення
  • вплив кібератак. Чим вищий рівень неліцензійного програмного забезпечення, тим вищий рівень присутності шкідливого програмного забезпечення та ризику витоку важливої інформації
  • додаткова оплата послуг адміністратора комп’ютерних мереж підприємства або спеціалістів такого профілю, які знаходяться на аутсорсингу за безперервне налаштування неліцензійного програмного забезпечення (підбір поширених у мережі інтернет піратських ключів, які дають змогу користуватись неліцензійним програмним забезпеченням ще деякий час).

Відповідальність за використання неліцензійного ПЗ згідно з чинним законодавством

Чинним законодавством передбачено три види відповідальності за використання неліцензійного програмного забезпечення: адміністративна, кримінальна, цивільна.

Адміністративна відповідальність

Статтею 51-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення (“Порушення прав на об’єкт права інтелектуальної власності”), окрім іншого, передбачено відповідальність за незаконне використання комп’ютерної програми, яка є об’єктом права інтелектуальної власності. Вчинення такого правопорушення тягне за собою накладення штрафу від десяти до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією незаконно виготовленої продукції та обладнання і матеріалів, які призначені для її виготовлення.

Кримінальна відповідальність

Частиною 1 статті 176 Кримінального кодексу України, окрім іншого, передбачена відповідальність за незаконне відтворення, розповсюдження комп’ютерних програм і баз даних, якщо це завдало матеріальної шкоди у значному розмірі. Штраф — від двохсот до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 3400 грн. до 17 000 грн.) або виправні роботи на строк до двох років, або позбавленням волі на той самий строк.

Цивільна відповідальність

Статтею 52 Закону України “Про авторське право і суміжні права”, окрім інших, передбачено право суб’єкта авторського права звертатися до суду з позовом про відшкодування збитків (матеріальної шкоди), включаючи упущену вигоду, або стягнення доходу, отриманого порушником внаслідок порушення ним авторського права або виплату компенсацій.

З огляду на вище описану відповідальність, можна зробити наступні висновки:

  • найкраще використовувати лише ліцензійне програмне забезпечення
  • звернутися до професіоналів, які допоможуть встановити вам необхідні ліцензійні програми та нададуть консультації з їх використання.

Компанія Nspace — це 10 років досвіду, висока кваліфікація, співпраця з провідними IT-компаніями та європейський сервіс. Експерти компанії завжди підберуть відповідно до ваших потреб, встановлять та налаштують для вас легальні ліцензійні програми: операційні системи, офісні та графічні пакети, бухгалтерію, антивірусне та інше ПЗ.

Наша турбота — успіх вашого бізнесу.

Віддалений офіс назавжди — нова реальність

Коли майже 2 роки тому у наше життя увірвалася пандемія COVID-19, здавалося, що це ненадовго — місяць-два, ну нехай пів року, не більше. Тому підприємства хоч і вносили корективи у звичний ритм роботи, але вважали їх тимчасовими, такими, що ось-ось втратять сенс.

Щоб не зупиняти виробничий процес і захистити співробітників, багатьом дозволили працювати дистанційно. В українських реаліях саме на плечі працівників компаній лягли обов’язки по створенню домашнього офісу: обслуговування техніки і оплата рахунків за електроенергію, наприклад.

Спочатку незручності роботи вдома компенсувалися думкою: «Це все ненадовго, треба якось пережити». Та час спливав і на зміну приходило відчуття задоволення від більшої свободи, домашнього затишку та інших, недоступних в офісних умовах радощів.

Пройшов рік. Великі компанії впровадили інструменти, які до пандемії використовував лише ІТ-сектор, оцінили плюси віддаленої роботи і зробили повну або часткову відмову від роботи в офісі загальносвітовим трендом.

Віддалений офіс у дослідженнях Lenovo і не тільки

У січні-лютому 2021 року компанія Lenovo провела опитування, серед респондентів були представники найбільших країн світу. Участь в опитуванні взяли близько 9 тисяч осіб. Результати були несподіваними:

  • 83% підприємств і після поліпшення епідеміологічної ситуації планують працювати віддалено не менше половини часу
  • 70% працівників добре адаптувалися і стали отримувати більше задоволення від роботи
  • 60% опитаних радіють тенденції, сформованій найбільшими компаніями світу.

Мова про зміни формату роботи, проголошені відомими компаніями ще у 2020 році.

  • Dell Technologies. Понад 50% співробітників працюватимуть віддалено і після завершення пандемії.
  • Adobe. Після завершення кризи всім фахівцям, які оберуть віддалений формат роботи, нададуть таку можливість.
  • Microsoft. З 9 жовтня 2020 співробітники за погодженням з менеджером можуть працювати з дому постійно.
  • Mastercard. Працівникам компанії дозволено працювати віддалено скільки захочуть.

З українських компаній першою заявила про готовність стати «віддаленою» EVO — у липні 2020 року.

За даними міжнародної аудиторської компанії KPMG, яка проводила дослідження в Україні:

  • 96% компаній із 50 тих, що взяли участь у дослідженні, перевели своїх працівників на дистанційну роботу
  • на віддалену роботу перейшли 75% працівників
  • 4% зазначили, що специфіка компанії не передбачає дистанційну роботу.

Опитування в Україні доводять, що більшості подобається працювати віддалено. І це вже не залежить від рівня загроз. А готовність адаптуватися до нових умов — стає ознакою успішної компанії.

Що таке віддалений офіс і як він працює

Віддалений офіс — один із варіантів використання хмарних сервісів. По суті це термінальний сервер у хмарі, де знаходяться всі необхідні для роботи дані, акаунти співробітників і програмне забезпечення.

Причому програмне забезпечення може використовувати кожен співробітник з відповідним рівнем доступу. Всі програмні комплекси — бухгалтерія, електронний документообіг, системи управління проєктами тощо, можуть бути розгорнуті у будь-який момент.

Основні переваги віддаленого офісу:

  • зручність — всі фахівці, знаходячись вдома, використовують переваги роботи в офісі, спільно працюють над документами, заходять у систему управління завданнями, мають доступ до бази даних
  • розширення можливостей — навіть перебуваючи у відрядженні, фахівець може підключитися до роботи
  • економія фінансів і часу — замість реальних зустрічей і довготривалих переговорів — відеоконференції, віддалено обговорюються результати роботи і розподіляються завдання, очевидна економія на обладнанні
  • безпека даних і програмного забезпечення — вся важлива інформація зберігається на віддаленому сервері, рівні доступу чітко розподілені, що убезпечує від випадкових втрат і крадіжок.

Віддалений офіс надає величезних можливостей, і якщо ви вже готові перенести роботу компанії на віртуальні сервери — звертайтеся, організуємо.

Віртуальний офіс — ефективно, швидко, безпечно

Створимо для вас безпечне робоче середовище:

  • налаштуємо віддалену роботу фахівців, які зможуть працювати з будь-якої точки світу
  • підберемо ліцензійне програмне забезпечення
  • за запитом надаватимемо підтримку працівникам і будемо слідкувати за роботою техніки.

І майте на увазі, що навіть найдорожче програмне забезпечення обійдеться вам дешевше, ніж спроби налагодити віддалений офіс самостійно.

Звертайтеся. І просто займайтеся бізнесом — а ми зробимо його комфортним.

Системний адміністратор чи IT-аутсорсинг — що обрати

Сучасний діловий світ охоплений глобальною конкуренцією. Незалежно від профілю та сфери діяльності, щоб ефективно працювати та забезпечувати стабільний розвиток, компанія повинна впоратися з адаптацією до навколишніх реалій. Оптимізація бізнес-процесів — те, що потрібно кожному. Увага до досягнення основних цілей діяльності компанії важливий фактор для досягнення успіху.

Системний адміністратор чи IT-аутсорсинг: що краще

Якщо ви ніколи не працювали з ІТ-аутсорсингом і не мали нагоди скористатися такими послугами, саме час задуматись. Для того, щоб бізнес працював, йому потрібні автоматизовані рішення. А це безперервна робота з комп’ютерною технікою, мережею, електронною поштою та багатьма іншими інструментами. Без них бізнес щохвилини втрачає час та клієнтів. Серед обов’язків адміністратора:

  • системна робота із базами даних
  • встановлення та налаштування програмного забезпечення
  • налагодження роботи апаратного обладнання
  • підтримка у належному стані облікових даних та інформаційних систем компанії
  • ліквідація зламів та некоректної роботи комп’ютерної мережі
  • проєктування, планування та монтаж комп’ютерних мереж тощо.

Залежно від спеціалізації компанії, системний адміністратор може мати й низку інших важливих обов’язків.

«За» і «проти» системного адміністратора

Наявність системного адміністратора у штаті компанії має переваги та недоліки. Серед переваг.

  1. Постійна присутність на робочому місці.
  2. Детальне знання особливостей техніки компанії.
  3. Швидка реакція на позаштатні ситуації.

Витрати на утримання професійного ІТ-відділу в організації дуже великі. То ж це один з основних недоліків. Чому? Усе просто.

  1. Заробітна плата, лікарняні, відпустка — обов’язкові виплати, незалежно від результату роботи.
  2. Необхідно мати людину на підміну (на випадок хвороби або відпустки основного працівника).
  3. Комп’ютерна техніка, офісне устаткування та енергоносії — те, без чого неможливо працювати системному адміністратору в офісі та додаткові витрати для бізнесу.

Припускаємо наявність адміністраторів високого класу, а це ще додаткові витрати: автомобілі, телефони, офісні приміщення, паркінги, періодичні премії тощо. Крім того, щоденна рутина може стати причиною неточностей у роботі, «приспання» ІТ-спеціалістів та гальмування розвитку компанії. А системні та профілактичні заходи проводяться лише тоді, коли виникає проблема. Відсутність концентрації навичок і поновлення знань можуть стати причиною «захворювання» компанії й зниження прибутків.

Переваги та недоліки IT-аутсорсера

Можливість користуватися послугами аутсорсингової компанії — це нагода систематизувати все та одночасно. Тому до переваг такої послуги слід віднести:

  • абонплата за послугу менша, ніж заробітна плата системного адміністратора
  • вищий рівень кваліфікації персоналу, який надає послугу
  • більший досвід роботи
  • відсутність відпусток, лікарняних та відгулів тощо.

Але така послуга має свій недолік — не підходить тим компаніям, які потребують миттєвої реакції фахівця.

Висновок

Для розв’язання багатьох проблем важливо вчасно розпочати співпрацю з партнером, який:

  • має високоспеціалізований технічний персонал
  • використовує найсучасніші інструменти
  • забезпечує належний рівень адміністрування інформаційного середовища.

Робота більшості компаній не вимагає постійної присутності системного адміністратора в офісі. Тому для того, щоб оптимізувати витрати та автоматизувати бізнес-процеси слід користуватися послугою аутсорсингової компанії.

Партнерство з нашою компанією — це:

  • максимальний рівень безпеки ІТ-систем
  • високий рівень професіоналізму та компетентності
  • мінімальний час на усунення проблем
  • системні відповіді на зростаючі проблеми компанії
  • безперервне обслуговування
  • вирішення широкого кола проблем
  • зростання прибутків
  • економія коштів.

Компанія Nspace — постійна підтримка на умовах аутсорсу та надійний партнер для вашого бізнесу.

Хмарний сервер для віртуального офісу

Останній рік пандемії для українців і для бізнесу приніс у життя нові корективи. Довелося адаптуватися до віддаленої роботи та розв’язувати оперативні проблеми. Але усі звикли. Одні компанії взагалі відмовилися від офісів, інші – успішно поділили обов’язки між офлайн та онлайн-персоналом. У вас така ж ситуація і не знаєте як налагодити інфраструктуру та сервери: бухгалтерський облік, електронну пошту та багато інших незмінних інструментів, без яких у сучасному світі ніяк? Тоді спробуємо пояснити.

Хмарний сервер та його переваги

Концепція хмари вже стала нам майже рідною. Хмари — це всілякі інтернет-диски, платформи, хостинг фотографій та багато іншого, що можна «заховати» у безпечному віртуальному просторі. Попри віддалене розташування, хмарний сервер дозволяє безпечного розміщувати велику кількість інформації та налаштувати обмін нею між користувачами. Це надзвичайно зручно. Особливо, коли працівники працюють з дому або навіть на іншому кінці світу. Крім того, хмарний сервер дозволяє суттєво економити:

  • на техніці — адже залізо варто періодично оновлювати
  • на офісі — не потрібно платити оренду
  • на оновленні — усе відбувається автоматично.

Сучасні хмарні сервери — це відповідні механізми автоматичного масштабування. Тому, якщо вашому бізнесу не оминути активного зростання і є потреба у доступі до більших ресурсів, хмарний сервер для вашого офісу — саме те, що вам потрібно. Усе відбувається автоматично — без втручання адміністратора чи інших «сторонніх». Головне користуватися послугами професіоналів.

Переваги хмарного сервера

Хмарний сервер дозволяє легко збільшувати продуктивність залежно від потреб. Головна перевага — місце в Інтернеті, присвячене вам та вашим колегам, яке наповнене апаратним та програмним забезпеченням, необхідним для функціонування вашого бізнесу з будь-якого куточку світу. А ще до переваг варто віднести:

  • гнучкість роботи
  • стабільність
  • безпека збереження інформації.

Хмарний сервер — це віртуальний офіс для вас і вашої команди.

Чому краще звертатися до спеціалістів

Будь-який бізнес потребує простору для зберігання даних: сканування рахунків-фактур, контрактів, графічного дизайну, відео та багато іншого необхідного. А якщо вам коли-небудь буде потрібно швидко та ефективно вносити зміни до налаштувань — без допомоги експертів не обійтися. Хмара — дуже гнучка річ у руках спеціаліста. Адже для нього налаштування цілого нового середовища займає всього кілька хвилин.

Наші пропозиції:

  • знання та експертний досвід хмарних рішень для бізнесу
  • безпечне перенесення програм та баз даних у хмарне середовище
  • автоматична підтримка хмари
  • безпечне хмарне середовище
  • постійний віддалений доступ до баз даних
  • ліцензійне програмне забезпечення
  • оновлення системи
  • підтримка хмарного середовища.

Висновок

Хмара — це величезні переваги перед традиційними рішеннями для будь-якого бізнесу. Не випадково більшість великих компаній використовують технологію хмарного сервера і переносять свої ресурси у безпечне віртуальне місце. Щоб максимально використати весь потенціал, потрібно робити це професійно та з розумом. Погано підготовлена «міграція» інформації може принести більше шкоди, ніж користі. Готуючись до цього процесу, варто врахувати багато факторів і на їх основі побудувати справжню хмарну стратегію спеціально для вашого бізнесу. Тільки справжні фахівці допоможуть безпечно вирушити у подорож до хмарного сервера для віртуального офісу.

Як заощадити на покупці комп’ютерів для офісу

Власники бізнесу знають (а якщо ви плануєте запустити свою справу – вам скоро доведеться з цим зіткнутися), як багато грошей йде на облаштування робочих місць співробітників. Сам офіс, стіл і стілець – це дрібниці. Головне – це техніка. Комп’ютери, принтери, додаткові гаджети, мережеве обладнання – все це коштує дорого. Цілком природнє бажання власника бізнесу трохи заощадити на цьому. І знаєте що? Це можна зробити без втрати комфорту співробітників і якості роботи. Можна придбати дуже потужну техніку за меншу суму. Як? Розповідаємо.

Офісну техніку необхідно оновлювати регулярно!

Це не припущення, а реальний факт. Практика доводить прямий зв’язок між технічною оснащеністю офісу і успіхом бізнесу.

Серед головних причин, які обумовлюють необхідність регулярного оновлення офісної техніки, виділимо:

  • безпеку. За даними аналітиків, понад 50% комп’ютерних мереж у великих корпораціях не відповідають сучасним вимогам безпеки – щодо доступу до особистих даних, зломів, вірусних атак. Ви хочете бути в їх числі?
  • продуктивність роботи. Чим вище потужність техніки і чим швидше вона працює, тим менше часу витрачають ваші співробітники на непотрібні процеси. Плюс повільне завантаження операційної мережі та кожної програми просто вибиває з рівноваги і знижує продуктивність
  • вартість технічної підтримки. Якщо у вас різномасті і старі комп’ютери, парк техніки створювався шляхом випадкових покупок, підтримувати його і мережу в цілому набагато складніше, а значить – дорожче. І ці суми можуть бути значними
  • ефект від мобільності. Експерти американської корпорації Gartner Group провели дослідження, як впливає заміна ПК на мобільні ноутбуки в офісах на роботу менеджера. Як з’ясувалося, продуктивність праці співробітника виросла на 20-25%, а в деяких випадках на 41%. Плюс менеджер може брати робочий ноутбук додому, і працювати з дому так само ефективно: а в умовах пандемії – це дуже актуально
  • економія. Насправді економить той, хто регулярно модернізує свою техніку. Хоча б тому, що їй не потрібен регулярний ремонт. А в українській практиці часто трапляється, що в багаторазовий ремонт ПК було вкладено стільки, що за цю суму можна було купити вже два нових потужних комп’ютери. Прагматичні європейці такого б ніколи не допустили.

Іноді вигідніше придбати б/в комп’ютери в офіс

Застарілою вважається техніка, яка була випущена 2-3 роки тому. Ось її і варто купувати – вона коштує значно дешевше.

Багато старих моделей ПК виставлені в продаж в ще не розпакованих коробках – вони абсолютно нові. Однак їх ціна може бути на 20, 30 і навіть 40% меншою. Дивіться на технічні характеристики і вибирайте за ними. Вашим менеджерам не потрібні ігрові комп’ютери з відмінними відеокартами.

Можна купити техніку, яка була у використанні – у приватних осіб або в спеціальних сервісах. Але тут дуже важливо перевірити, чи не була вона серйозно пошкоджена і в яких умовах експлуатувалася. Є оптимальне рішення – запросити на консультацію незалежного фахівця, який оцінить стан техніки і підкаже вам, чи варто її купувати.

Ще одна історія – це конфіскат, комп’ютери, які завозяться з США і Європи, але продаються в несертифікованих центрах. Часто від них позбавляються великі міжнародні IT компанії, які оновлюють парк офісної техніки мінімум раз на рік і за родом діяльності вибирають все найпотужніше (а значить, і найновіше – тому що техніка застаріває за 2-3 роки, як ми говорили вище). Але тут теж бажано звернутися за консультацією до незалежного фахівця.

Як оптимальний підбір конфігурації допоможе вам заощадити гроші?

При купівлі техніки для офісу пам’ятаєте про прості рекомендації:

  • яка мета покупки нових комп’ютерів? Сконцентруйтеся на тих робочих параметрах, які є важливими для вашого бізнесу. Якщо ви не купуєте комп’ютер для роботи з графікою і відео, вам не потрібні крутий екран і відеокарта. Можна виписати спектр основних технічних характеристик, важливих для вас, на листок
  • вивчіть пропозиції від різних продавців. Концентруйтеся не на мережевих гігантах, а на інтернет-магазинах – найчастіше там ціни нижчі
  • подумайте, можливо у вашому випадку дешевше зібрати комп’ютери з комплектуючих. Зверніться до IT-фахівців – вони швидко прорахують, чи є в цьому фінансова вигода
  • не відмовляйтеся від техніки, яка була у використанні, і конфіскату – але за умови, що вони в прекрасному стані
  • не економте на периферійних пристроях і мережевому обладнанні. Вони повинні працювати як годинник.

Зверніться до професіоналів

У підборі оптимальної конфігурації, пошуку надійної і потужної б/в техніки, конфіскату вам допоможуть професіонали. Зверніться в компанію Nspace – наші фахівці виконають роботи по оновленню парку техніки і допоможуть заощадити суттєві суми. Це вигідно фінансово (і повірте – часто різниця дуже значна), а головне – все буде працювати як годинник!

Віддалена робота – переваги та недоліки

Коли необхідна організація віддаленої роботи (на фрілансі)

У зв’язку з останніми подіями, пов’язаними з епідемією коронавірусу, робота з дому стала не просто розповсюдженою практикою, а й необхідністю, яка рятує чимало бізнесів.

Найпоширеніші випадки, коли колективу (або його частині) необхідно працювати віддалено:

  • особисті обставини працівників (хвороба, декретна відпустка, необхідність працювати у відпустці тощо)
  • карантин у зв’язку з пандемією
  • відсутність фізичного офісу.

Згідно з опитуваннями серед понад 10 тисяч користувачів популярної інтернет-платформи, понад 58% працівників після завершення карантину не проти продовжувати працювати поза межами офісів. Співробітники дедалі частіше очікують від роботодавців можливості працювати віддалено. На такі вакансії частіше відгукуються, і їх в результаті більше цінують. Те, що віддалені співробітники частіше змінюють роботодавців – міф. Дослідження показали, що люди, які працюють віддалено, рідше йдуть з компаній у пошуках нових можливостей.

Переваги віддаленої роботи для організації бізнесу

При цьому віддалена робота має ряд переваг, як для найманих працівників, так і для власників компаній:

  • мобільність. Найм нових співробітників стає дешевшим, а його швидкість – підвищується
  • гнучкість. Виконання робочих завдань, як правило, не обмежується робочим часом
  • економія на витратах на оренду та утримання офісу
  • зниження витрат на оплату лікарняних. При легких захворюваннях працівник може виконувати свою роботу, не виходячи з дому
  • можливість залучати до роботи у компанії працівників з інших міст або країн. Ви можете наймати справжніх професіоналів, незалежно від того, де вони живуть
  • працівники, які працюють з дому, як правило, більш продуктивні. Адже дистанційна робота приваблює людей, здатних до самоорганізації, які вміють брати особисту відповідальність
  • стабільна робота бізнесу навіть в часи тотального локдауну.

Недоліки віддаленої роботи для бізнесу

  • відсутність навичок системного адміністратора у частини працівників
  • необхідність зовнішнього доступу до ресурсів компанії, що може спричинити втрату даних, конфіденційної інформації, хакерську атаку
  • технічна невідповідність власної офісної техніки працівників.

Кожен з цих недоліків може не просто знизити продуктивність праці, а й завдати серйозної шкоди бізнесу. Всі розуміють, які наслідки для робочого процесу може принести втрата даних або атака хакерів, що нерідко трапляється в компаніях, які недостатньо дбають про інформаційну безпеку.

Як налагодити безпечну віддалену роботу працівників в умовах пандемії

У багатьох випадках краще звернутись до спеціалістів аутсорсингової компанії, а не займатись технічною стороною налагодження віддаленої роботи самостійно.

Nspace здійснює:

  1. Перенесення інформації з фізичних носіїв на “сервери у хмарі”.
  2. Налаштування робочого телефонного номера вдома засобами IP-телефонії.
  3. Підбір та продаж ліцензійних програм та сервісів для віддаленої роботи згідно з завданнями бізнесу (1С, електронних таблиць тощо).
  4. Навчання працівників роботи у програмах з будь-яких пристроїв. Донесення інформації, як можна працювати ефективно з дому.
  5. Допомога у виборі обладнання для роботи з дому.
  6. Налаштування домашнього обладнання (Wi-Fi мережі) так, щоб захистити дані вашої компанії від несанкціонованого доступу й інших загроз.
  7. Постійна підтримка клієнта поштою, телефоном або особисто.

Ви займаєтеся бізнесом, а ми допоможемо налагодити віддалену роботу вашого колективу!

Як захистити офісну Wi-Fi мережу

Побудова корпоративної it-інфраструктури на базі бездротових мережевих технологій має безліч переваг перед дротовим з’єднанням пристроїв, що використовуються. Але водночас, як для злому дротової мережі треба мати можливість підключитися до неї фізично, вкрасти дані з недбало захищеної бездротової може навіть хакер-початківець. Тому, якщо ви хочете одночасно насолоджуватися мобільністю, гнучкістю й іншим, що дає бізнесу впровадження Wi-Fi, вам дуже знадобиться хоча б дещо розуміти в питаннях кібербезпеки.

Для чого взагалі в офісах роблять Wi-Fi мережі

Встановлення внутрішньої корпоративної бездротової мережі вирішує одразу три проблеми бізнесу:

  • спрощує централізацію керування та відстеження
  • прискорює більшість бізнес-процесів
  • відкриває перспективи для підвищення мобільності співробітників.

Останній пункт дехто не вважає важливим. Але на тлі світових подій 2020 стає все більш помітним, наскільки важливо робити бізнес незалежним від місця фактичного знаходження офісу чи окремих співробітників.

Переваги й недоліки бездротової мережі в порівнянні з дротовою

Wi-Fi дозволяє з’єднувати пристрої бездротово. Якщо треба буде переставити меблі, додати в мережу нові пристрої чи взагалі переїхати всім офісом в інше приміщення, бездротову мережу відносно легко «забрати з собою» й за лічені хвилини розгорнути на новому місці. З дротовою це практично неможливо.

Офісну Wi-Fi мережу простіше й дешевше обслуговувати. Ситуації, коли треба щось радикально перенастроювати у бездротовій мережі скоріше рідкість. Бо навіть заміна включених в неї пристроїв чи додавання нових, частіше за все, не потребують серйозного втручання в інфраструктуру та її перебудови.

Бездротова інфраструктура максимально гнучка й може об’єднувати не тільки робочі місця. За допомогою Wi-Fi можна побудувати власну екосистему з відеонаглядом, апаратними датчиками, контролюючим модулем, програмним комплексом для збору й аналізу накопичених даних. З дротовою це також можливо, але відчутно дорожче й складніше.

Єдина вагома перевага дротового рішення над бездротовим — захищеність. Для злому дротової мережі не обійтися без фізичного підключення до обладнання, тоді як вкрасти дані погано захищеної Wi-Fi мережі можна на відстані.

Що варто обов’язково зробити, щоб офісна Wi-Fi мережа була захищеною

Недбале ставлення до безпеки бездротового каналу зв’язку може призвести до страшних наслідків, з яких PR-криза — є найменш критичною. Частіше за все наші спеціалісти бачать у клієнтів ось такі дірки в безпеці:

  1. встановлення непрофесійного обладнання. На відміну від побутових, професійні маршрутизатори підтримують VLAN (Virtual Local Area Network), декілька SSID, мають вбудований інтерфейс налаштування VPN та інші важливі для побудови безпечної корпоративної мережі опції
  2. відкритий доступ до обладнання. Коли ті самі маршрутизатори встановлені аби як та кожен, навіть випадковий відвідувач, може щось на них натиснути, чи підключити свій пристрій, можете забути про безпеку мережі
  3. використання загальної точки доступу для співробітників та гостей офісу. Це те саме, що давати ключі від сейфа й паролі від сервера кожному кур’єру, який привіз в офіс піцу
  4. незахищений канал обміну даними з зовнішніми користувачами. Щоб ніхто й нічого не вкрав, треба підключати дистанційних співробітників через VPN, слідкувати за всіма зовнішніми підключеннями, мати систему попередження DDoS та інших спроб захопити фортецю корпоративної мережі
  5. досі не використовується шифрування WPA2-enterprise. WPA2-enterprise — стандарт захисту бездротової мережі. Він використовує для аутентифікації користувачів динамічний ключ, який є унікальним для кожної сесії й генерується за допомогою спеціального програмного забезпечення. Це виключає можливість підробки та нівелює ризик проникнення в мережу за допомогою вкрадених якимось чином авторизаційних даних.

Чому краще звернутись до спеціалістів, ніж займатись кібербезпекою самотужки

Ігнорувати питання захищеності корпоративної мережі можна, ніхто вам цього не заборонить. Та сьогодні кожен, хто більш-менш помірковано ставиться до майбутнього свого бізнесу, розуміє, наскільки у 21 сторіччі важливо зберігати конфіденційність в усіх аспектах.

Своїми силами — без релевантних знань і досвіду — захистити мережу не вийде, бо в цій справі треба брати до уваги дуже багато факторів ризику та налаштовувати все на стику можливостей “заліза” й софту. Тому, якщо ви хочете бути впевненим, що дані вашої компанії захищені від викрадення з мережі, звертайтеся до спеціалістів Nspace. Наші експерти з кібербезпеки налаштують обладнання так, щоб звести до нуля можливість несанкціонованого доступу й інших погроз.

Як швидко та безпечно організувати віддалену роботу

Все частіше можна зустріти людей, які працюють віддалено. Не потрібно витрачати час на доїзд до офісу, енергоносії тощо. Проте, багато компаній досі не мають відповідних знань про процеси та інструменти для максимальної ефективності такої роботи. Досвідчені експерти детально розкажуть як безпечно організувати віддалену роботу, використовуючи найсучасніші інструменти для автоматизації.

Чому віддалена робота стала та продовжує бути актуальною

Віддалена робота зараз — необхідність для компаній, працівників та економіки країни загалом. Це:

  1. забезпечення постійного заробітку для працівника, а отже і збереження страхового стажу
  2. можливість отримувати прибутки, навіть якщо на вулиці пандемія
  3. мінімізація витрат на оренду та утримання офісу
  4. максимальна доступність усюди, де є зв’язок
  5. стабільне наповнення бюджетів різних рівнів податками.

Переваги та загрози віддаленої роботи

Але відділена робота має як свої переваги, так і недоліки. До переваг можна віднести:

  • відсутність географічної прив’язки
  • гнучкий графік роботи
  • економію коштів
  • вищу оплату праці.

Серед недоліків:

  • відсутність контролю над працівником
  • інформаційна безпека
  • необхідність забезпечити захист корпоративних даних
  • відсутність соціалізації та втрата взаємостосунків
  • мінімізація організаційної культури
  • необхідність постійної самодисципліни працівника
  • безліч факторів, здатних відвернути увагу тощо.

Гігієна праці, відокремлення приватного життя від роботи може стати складним випробуванням, якщо дім — робоче місце. Робота вдома — відсутність безпосереднього контакту з іншими працівниками та обмежений професійний розвиток. Звичайно, це залежить від індивідуальних особливостей характеру, психологічних факторів та якості налагодження віддаленої роботи. Коли віддалена робота передбачає виконання нерегулярних завдань і доручень, які не дають можливості передбачити дохід компанії та працівника, знижується ефективність обох. Керівник компанії, яка переходить на віддалену роботу повинен чітко встановити графік, порядок і дотримуватися термінів.

Компанії, які у 2020 році перейшли на віддалену схему роботи

Інтеграція команди у бізнес-процеси творить загальне благо у розвиток компанії, а не тільки сприяє індивідуальному розвитку та особистим професійним цілям. Завдяки та через карантинні обмеження багато компаній перейшли майже або повністю на віддалену схему роботи. Серед них: Aetna, Amazon, Ancestry.com, Liki24, zakaz.ua, Microsoft та багато інших.

За даними Європейської бізнес-асоціації, яка провела опитування керівників компаній – понад 64% готові перейти працювати онлайн.

Наші переваги

Набагато складніше підійти до віддаленої роботи для команди, яка не лише має спільну мету, але й хоче досягти її разом, щоб забезпечити циклічну цінність. Самотужки справитися з таким завданням та масштабувати бізнес складно. Краще довіритися справжнім експертам з віддаленої роботи. Ми гарантуємо:

У нас немає готових відповідей, тільки професійна команда, яка:

Існує багато процесів у віддаленій роботі, які повторюються систематично. За кожен етап може відповідати людина. Такий підхід дозволяє легше організувати віддалену роботу. А вам потрібна допомога?

Чим небезпечні комп’ютерні віруси

Виробники антивірусних програм малюють похмуру картину комп’ютерної безпеки на період середини двадцятих років. За словами представника однієї з фірм, кількість атак з року в рік збільшується, і за останні десять років вона виросла вдвічі.

Один тільки вірус Klez, запущений у 2002-2003 завдав шкоди в дев’ять мільярдів доларів США. А на початку 2017 року знову повернувся хробак SQL Slammer, який дуже вплинув на обмін даними у всесвітній павутині, при цьому загальний збиток досяг понад п’ятдесят мільярдів доларів.

У зв’язку зі зростаючою цифровізацією бізнесу, фірмам і корпораціям слід з повною відповідальністю поставитися до забезпечення безпеки в офісі, особливо за регулярних обмінів конфіденційною інформацією і частим перерахуванням коштів між рахунками. В цьому випадку краще за все звернутися до професіоналів, які зможуть повністю захистити вашу інфраструктуру і все бізнес-процеси.

Як виникли комп’ютерні віруси

Ідея вірусу в комп’ютерах була вперше запропонована математиком Джоном фон Нейманом в 1949 році з його тезою про те, що програмне забезпечення може відтворювати себе.

У наступні десятиліття з’явилися нові теоретичні підходи та були поставлені експерименти з кодом. Перший «практичний» вірус Creeper був розроблений в 1971 році і поширився через Arpanet. До 1980 у світі налічувалося понад 200 вірусів, а до 1990 – близько 3000.

Типи комп’ютерних вірусів

Не всі програми, що атакують ваш комп’ютер, можна назвати комп’ютерними вірусами. Віруси для ПК – це лише одна з форм шкідливого ПЗ.

Трояни. Цей тип шкідливого ПЗ імітує або проникає в нешкідливе законне програмне забезпечення. Троян обманює користувача, що регулярно користується ним, і відкриває ворота для подальшого власного розповсюдження.

Шпигунське ПЗ. Таке ПЗ (включаючи кейлогери) шпигує за користувачами, зберігає їх паролі, дані кредитних карт та іншу особисту інформацію і відправляє їх відповідному програмісту.

Хробаки. Цей тип націлений на цілі мережі пристроїв – стрімко перескакуючи з ПК на ПК, він перевантажує машини і псує файли.

Програма-вимагач. Цей варіант захоплює файли (а іноді й цілі жорсткі диски), шифрує їх і вимагає від жертви викуп в обмін на ключ дешифрування (який може працювати, а може і не працювати).

Рекламне ПЗ. Це надзвичайно дратуючий тип шкідливого ПЗ наводнює свої жертви небажаною рекламою. Також він створює вразливі проломи в безпеці, які потім можуть бути використані для поширення інших шкідливих програм.

Чим небезпечні комп’ютерні віруси для бізнесу

Якщо на вашу машину проник комп’ютерний вірус , ви можете очікувати серйозних проблем – від пошкодження жорсткого диска і уповільнення вашого ПК до пошкодження або знищення важливих файлів.

Ще більшу небезпеку несе ПЗ, яке збирає інформацію про ваші транзакції. Прочитавши логін і пароль, воно цілком здатне самостійно переказати гроші з особового рахунку підприємства на рахунок хакера.

Як захиститися від вірусів

Найбільш поширеними методами захисту є:

  • встановлення антивірусного ПЗ і його регулярне оновлення
  • додаткове встановлення брандмауера
  • встановлення антишпигунських програм
  • встановлення захисту в браузерах.

Також потрібно вкрай обережно відкривати вкладення в листах і забороняти незнайомим інтернет-ресурсам обробляти додаткові дані.

Чому при боротьбі з вірусами слід звернутися до фахівців

Для боротьби з вірусами і запобігання їх попадання на комп’ютери й робочі станції краще звертатися до спеціалізованих компаній.

Математична модель Ромуальдо Саторраса з Політехнічного університету в Барселоні свідчить, що 90% вірусів поширюється повільно і тривалий час залишається непоміченими в корпоративних мережах. Тому вам слід регулярно проводити діагностику всіх офісних комп’ютерів і консультуватися з експертами з комп’ютерної безпеки.

Переваги Wi-Fi мережі для офісної роботи

Офіс, в якому можна ефективно працювати, — це офіс, в якому створені всі умови. Зокрема, швидкий і надійний інтернет, який ніколи не підводить. Якісний інтернет забезпечує відмінний зв’язок з віддаленими співробітниками і офісами, роботу всіх технічних пристроїв і вебдодатків, безпеку і захист комерційної інформації. Wi-Fi мережа може обійтися дорого або бути доступною — все залежить від того, як буде від початку налаштована мережа і скільки обладнання вона зажадає.

Дротова і бездротова мережі: ключові відмінності

За принципом дії інтернет-мережі бувають двох типів:

  • дротові
  • бездротові, або Wi-Fi.

У дротових системах використовується вита пара і RJ-45-стандартні порти. Між центральним сервером і кожним комп’ютером в офісі проходять дроти (звідси і назва). Вита пара дозволяє досягти швидкості до 10 Гбіт/с, проте велика кількість кабелів створює безліч труднощів. Плюс співробітники «прив’язані» до робочого місця, вони не можуть вільно пересуватися офісом, збиратися в конференц-залі для спільної роботи.

Помилково думати, що бездротова Wi-Fi мережа виключає використання дротів. Кабель заводиться всередину, до роутера або контролера, а вже той забезпечує бездротовий інтернет. Центральний контролер забезпечує загальне налаштування мережі в цілому і кожного її елемента окремо.

Переваги Wi-Fi мережі

У бездротових мереж маса переваг, тому їх обирають для сучасних офісів. І плюси не обмежуються відсутністю дротів чи можливістю вільного переміщення співробітників з комп’ютерами. Серед головних переваг відзначимо:

  • гнучкість. Налаштування змінюються в залежності від специфіки, розміру офісу, кількості підключених пристроїв
  • адаптивність. Підходить для комп’ютерів, телефонів, оргтехніки, систем «розумного будинку»
  • швидка установка. Спеціаліст впорається з прокладенням і налаштуванням за кілька годин
  • можливість масштабування мережі. Йдеться про те, що підключити додатковий пристрій (не обов’язково комп’ютер або ноутбук) дуже просто, для цього не потрібні додаткові налаштування центрального контролера
  • висока швидкість передачі даних. Досягти швидкості в 1 Гбіт/с не складає проблеми.

Найголовніше — правильно налаштувати Wi-Fi.

На що звернути увагу при налаштуванні Wi-Fi мережі?

Є один нюанс — якщо бездротова мережа налаштована неправильно, вона втрачає всі свої переваги. Вона буде працювати повільно і нестабільно.

Крім того, помилки при налаштуванні бездротової мережі можуть зробити вашу компанію вразливою перед несанкціонованим доступом до інформації. Дуже важливо приділити увагу безпеці та захисту локальної мережі.

Під час налаштування Wi-Fi мережі важливо забезпечити доступ до неї всіх пристроїв, які використовуються в офісі. Мова йде не тільки про комп’ютери співробітників, але й іншу оргтехніку: принтери чи БФП, камери відеоспостереження, платіжні термінали та навіть кондиціонери. Це забезпечує максимально комфортну роботу в сучасному офісі та дає додаткові можливості для організації робочого процесу та ергономіки.

Щоб уникнути складнощів — звертайтеся до фахівців!

Налаштування бездротової мережі в офісі краще довірити професіоналам — ми врахуємо специфіку вашої діяльності, допоможемо уникнути ризиків і гарантуємо захист вашої мережі від несанкціонованого доступу і злому. Ви завжди можете звернутися в компанію Nspace — ми готові запропонувати найвигідніші умови співпраці.