Як захистити офісну Wi-Fi мережу

Побудова корпоративної it-інфраструктури на базі бездротових мережевих технологій має безліч переваг перед дротовим з’єднанням пристроїв, що використовуються. Але водночас, як для злому дротової мережі треба мати можливість підключитися до неї фізично, вкрасти дані з недбало захищеної бездротової може навіть хакер-початківець. Тому, якщо ви хочете одночасно насолоджуватися мобільністю, гнучкістю й іншим, що дає бізнесу впровадження Wi-Fi, вам дуже знадобиться хоча б дещо розуміти в питаннях кібербезпеки.

Для чого взагалі в офісах роблять Wi-Fi мережі

Встановлення внутрішньої корпоративної бездротової мережі вирішує одразу три проблеми бізнесу:

  • спрощує централізацію керування та відстеження
  • прискорює більшість бізнес-процесів
  • відкриває перспективи для підвищення мобільності співробітників.

Останній пункт дехто не вважає важливим. Але на тлі світових подій 2020 стає все більш помітним, наскільки важливо робити бізнес незалежним від місця фактичного знаходження офісу чи окремих співробітників.

Переваги й недоліки бездротової мережі в порівнянні з дротовою

Wi-Fi дозволяє з’єднувати пристрої бездротово. Якщо треба буде переставити меблі, додати в мережу нові пристрої чи взагалі переїхати всім офісом в інше приміщення, бездротову мережу відносно легко «забрати з собою» й за лічені хвилини розгорнути на новому місці. З дротовою це практично неможливо.

Офісну Wi-Fi мережу простіше й дешевше обслуговувати. Ситуації, коли треба щось радикально перенастроювати у бездротовій мережі скоріше рідкість. Бо навіть заміна включених в неї пристроїв чи додавання нових, частіше за все, не потребують серйозного втручання в інфраструктуру та її перебудови.

Бездротова інфраструктура максимально гнучка й може об’єднувати не тільки робочі місця. За допомогою Wi-Fi можна побудувати власну екосистему з відеонаглядом, апаратними датчиками, контролюючим модулем, програмним комплексом для збору й аналізу накопичених даних. З дротовою це також можливо, але відчутно дорожче й складніше.

Єдина вагома перевага дротового рішення над бездротовим — захищеність. Для злому дротової мережі не обійтися без фізичного підключення до обладнання, тоді як вкрасти дані погано захищеної Wi-Fi мережі можна на відстані.

Що варто обов’язково зробити, щоб офісна Wi-Fi мережа була захищеною

Недбале ставлення до безпеки бездротового каналу зв’язку може призвести до страшних наслідків, з яких PR-криза — є найменш критичною. Частіше за все наші спеціалісти бачать у клієнтів ось такі дірки в безпеці:

  1. встановлення непрофесійного обладнання. На відміну від побутових, професійні маршрутизатори підтримують VLAN (Virtual Local Area Network), декілька SSID, мають вбудований інтерфейс налаштування VPN та інші важливі для побудови безпечної корпоративної мережі опції
  2. відкритий доступ до обладнання. Коли ті самі маршрутизатори встановлені аби як та кожен, навіть випадковий відвідувач, може щось на них натиснути, чи підключити свій пристрій, можете забути про безпеку мережі
  3. використання загальної точки доступу для співробітників та гостей офісу. Це те саме, що давати ключі від сейфа й паролі від сервера кожному кур’єру, який привіз в офіс піцу
  4. незахищений канал обміну даними з зовнішніми користувачами. Щоб ніхто й нічого не вкрав, треба підключати дистанційних співробітників через VPN, слідкувати за всіма зовнішніми підключеннями, мати систему попередження DDoS та інших спроб захопити фортецю корпоративної мережі
  5. досі не використовується шифрування WPA2-enterprise. WPA2-enterprise — стандарт захисту бездротової мережі. Він використовує для аутентифікації користувачів динамічний ключ, який є унікальним для кожної сесії й генерується за допомогою спеціального програмного забезпечення. Це виключає можливість підробки та нівелює ризик проникнення в мережу за допомогою вкрадених якимось чином авторизаційних даних.

Чому краще звернутись до спеціалістів, ніж займатись кібербезпекою самотужки

Ігнорувати питання захищеності корпоративної мережі можна, ніхто вам цього не заборонить. Та сьогодні кожен, хто більш-менш помірковано ставиться до майбутнього свого бізнесу, розуміє, наскільки у 21 сторіччі важливо зберігати конфіденційність в усіх аспектах.

Своїми силами — без релевантних знань і досвіду — захистити мережу не вийде, бо в цій справі треба брати до уваги дуже багато факторів ризику та налаштовувати все на стику можливостей “заліза” й софту. Тому, якщо ви хочете бути впевненим, що дані вашої компанії захищені від викрадення з мережі, звертайтеся до спеціалістів Nspace. Наші експерти з кібербезпеки налаштують обладнання так, щоб звести до нуля можливість несанкціонованого доступу й інших погроз.

Чим небезпечні комп’ютерні віруси

Виробники антивірусних програм малюють похмуру картину комп’ютерної безпеки на період середини двадцятих років. За словами представника однієї з фірм, кількість атак з року в рік збільшується, і за останні десять років вона виросла вдвічі.

Один тільки вірус Klez, запущений у 2002-2003 завдав шкоди в дев’ять мільярдів доларів США. А на початку 2017 року знову повернувся хробак SQL Slammer, який дуже вплинув на обмін даними у всесвітній павутині, при цьому загальний збиток досяг понад п’ятдесят мільярдів доларів.

У зв’язку зі зростаючою цифровізацією бізнесу, фірмам і корпораціям слід з повною відповідальністю поставитися до забезпечення безпеки в офісі, особливо за регулярних обмінів конфіденційною інформацією і частим перерахуванням коштів між рахунками. В цьому випадку краще за все звернутися до професіоналів, які зможуть повністю захистити вашу інфраструктуру і все бізнес-процеси.

Як виникли комп’ютерні віруси

Ідея вірусу в комп’ютерах була вперше запропонована математиком Джоном фон Нейманом в 1949 році з його тезою про те, що програмне забезпечення може відтворювати себе.

У наступні десятиліття з’явилися нові теоретичні підходи та були поставлені експерименти з кодом. Перший «практичний» вірус Creeper був розроблений в 1971 році і поширився через Arpanet. До 1980 у світі налічувалося понад 200 вірусів, а до 1990 – близько 3000.

Типи комп’ютерних вірусів

Не всі програми, що атакують ваш комп’ютер, можна назвати комп’ютерними вірусами. Віруси для ПК – це лише одна з форм шкідливого ПЗ.

Трояни. Цей тип шкідливого ПЗ імітує або проникає в нешкідливе законне програмне забезпечення. Троян обманює користувача, що регулярно користується ним, і відкриває ворота для подальшого власного розповсюдження.

Шпигунське ПЗ. Таке ПЗ (включаючи кейлогери) шпигує за користувачами, зберігає їх паролі, дані кредитних карт та іншу особисту інформацію і відправляє їх відповідному програмісту.

Хробаки. Цей тип націлений на цілі мережі пристроїв – стрімко перескакуючи з ПК на ПК, він перевантажує машини і псує файли.

Програма-вимагач. Цей варіант захоплює файли (а іноді й цілі жорсткі диски), шифрує їх і вимагає від жертви викуп в обмін на ключ дешифрування (який може працювати, а може і не працювати).

Рекламне ПЗ. Це надзвичайно дратуючий тип шкідливого ПЗ наводнює свої жертви небажаною рекламою. Також він створює вразливі проломи в безпеці, які потім можуть бути використані для поширення інших шкідливих програм.

Чим небезпечні комп’ютерні віруси для бізнесу

Якщо на вашу машину проник комп’ютерний вірус , ви можете очікувати серйозних проблем – від пошкодження жорсткого диска і уповільнення вашого ПК до пошкодження або знищення важливих файлів.

Ще більшу небезпеку несе ПЗ, яке збирає інформацію про ваші транзакції. Прочитавши логін і пароль, воно цілком здатне самостійно переказати гроші з особового рахунку підприємства на рахунок хакера.

Як захиститися від вірусів

Найбільш поширеними методами захисту є:

  • встановлення антивірусного ПЗ і його регулярне оновлення
  • додаткове встановлення брандмауера
  • встановлення антишпигунських програм
  • встановлення захисту в браузерах.

Також потрібно вкрай обережно відкривати вкладення в листах і забороняти незнайомим інтернет-ресурсам обробляти додаткові дані.

Чому при боротьбі з вірусами слід звернутися до фахівців

Для боротьби з вірусами і запобігання їх попадання на комп’ютери й робочі станції краще звертатися до спеціалізованих компаній.

Математична модель Ромуальдо Саторраса з Політехнічного університету в Барселоні свідчить, що 90% вірусів поширюється повільно і тривалий час залишається непоміченими в корпоративних мережах. Тому вам слід регулярно проводити діагностику всіх офісних комп’ютерів і консультуватися з експертами з комп’ютерної безпеки.

Чому варто встановити ліцензійне програмне забезпечення

Ми дуже ретельно ставимося до оригінальних товарів. Якщо купуємо одяг або взуття, десяток разів перевіряємо, це справжній товар або підробка з Китаю або Туреччини. Вибираємо в магазині продукти від відомих брендів, тому що впевнені – це вже певні гарантії якості. І при цьому багато хто з нас спокійно використовує неліцензійне програмне забезпечення на своєму ПК… Але ж ризиків від «піратських» програм куди більше, ніж він підроблених джинсів. Ви ризикуєте особистими даними, крадіжкою особистості, платіжними даними ваших банківських рахунків. Та й якість роботи неліцензованих програм залишає бажати кращого. Тому пропонуємо розібратися, в чому переваги ліцензованого програмного забезпечення.

Що має на увазі ліцензія на ПЗ

Ліцензія на програмне забезпечення – це юридично оформлене право використання і поширення програмних продуктів. Для кінцевого споживача це означає, що ви легально використовуєте оригінальний, перевірений програмний продукт, захищений правом інтелектуальної власності, і не можете бути притягнуті до відповідальності за це.

Ризики використання неліцензійного програмного забезпечення

Використовування неліцензійного ПЗ не тільки ризиковано з точки зору некоректної роботи програм і можливості крадіжки особистих даних, але і може спричинити правові наслідки. За порушення авторських прав передбачена адміністративна і навіть кримінальна відповідальність. Відповідні статті за створення, продаж, а також зберігання та використання піратських програмних продуктів передбачають як покарання не тільки штрафи, але й позбавлення волі.

Є й інші ризики використання піратських програм:

  • можливість зараження комп’ютерними вірусами – деякі з них навіть можуть йти в «комплекті» з неліцензійним програмним забезпеченням
  • можливість стороннього вторгнення в ваш комп’ютер, установка пристроїв віддаленого управління або стеження, витік інформації
  • некоректна робота програми. Такий продукт не проходив необхідні тестування
  • навіть одна піратська програма може викликати нестабільність роботи ПК в цілому
  • проблеми з підключенням аксесуарів і додаткових пристроїв
  • відсутність технічної підтримки з боку розробника програмного продукту.

Переваги використання ліцензійного програмного забезпечення

Використання ліцензійного програмного забезпечення, навпаки, має широкий перелік переваг. Основні серед них:

  • наявність оперативної підтримки з боку компанії-розробника. Це стосується не тільки проблем з роботою програми, а й питань щодо її функціоналу, можливостей
  • регулярні оновлення. Розробники постійно працюють над вдосконаленням своїх продуктів. Щомісяця з’являються нові функції, які суттєво розширюють можливості користувача. Використовуючи ліцензійні продукти, ви автоматично отримуєте і їх поліпшені версії
  • надійний захист. У програмному коді не буде шкідливих вірусів, які будуть «зливати» вашу особисту інформацію та надавати зловмисникам доступ до особистих облікових записів
  • підвищення функціональності техніки. Користуючись з того, що всі продукти працюють коректно, збільшується продуктивність ноутбука або стаціонарного комп’ютера в цілому.

Не «лікуйте» комп’ютер самостійно!

Помилка при неправильному встановленні ліцензійного ПЗ може привести до того, що ви з одного боку оплатите вартість легальної програми, але через технічні неточності не отримаєте всіх юридичних прав на неї. Встановити програмне забезпечення просто тільки на перший погляд, на ділі це пов’язано з величезною кількістю технічних нюансів.

Тому простіше, дешевше і безпечніше звернутися до професіоналів. Фахівці компанії NSPACE виконають всі роботи швидко і якісно. У нашому активі – 10 років досвіду, висока кваліфікація, співпраця з провідними IT-компаніями і європейський сервіс. Ми не тільки встановимо вам всі необхідні легальні програми, а й надамо консультації з їх використання.

Чим вигідна IP-телефонія

На сьогодні IP-телефонія є найкращою альтернативою не тільки для звичайного стаціонарного, але й мобільного зв’язку. Це ефективний інструмент комунікації з клієнтами по всьому світі та всередині компанії, якою б за розмірами чи структурою вона не була.

На відміну від звичайної, IP-телефонія допомагає суттєво зменшити витрати та поліпшити якість зв’язку. Ці переваги досягаються завдяки базовому принципу функціонування IP-телефонії, що полягає у миттєвому оцифровуванні голосу з подальшою його передачею відповідними пакетами даних за допомогою інтернету або інших цифрових каналів зв’язку.

Переваги IP-телефонії

Переваги впровадження IP-телефонії для бізнесу безперечні:

  1. Економія на обладнанні. В основі роботи IP-телефонії лежить віртуальна АТС, що розташована на хмарних сервісах та не потребує від компанії придбання дорогого стаціонарного обладнання.
  2. Економія на міжнародних та міжміських розмовах. Якщо компанія має віддалені філії, а також клієнтів по всьому світу, достатньо створити єдиний IP-канал, аби розмови між співробітниками та клієнтами передавалися не аналоговими мережами, а через інтернет. В такому разі компанія сплачує за послуги інтернету, які зазвичай безлімітні, а не за конкретний дзвінок.
  3. Ефективне керування та контроль. За допомогою IP-телефонії спрощується комунікація між співробітниками, що знаходяться в різних офісах або ж іноземних філіях. Для здійснення дзвінка достатньо набрати короткий номер. IP-телефонія дозволяє записувати всі дзвінки. Ця функція допомагає перевіряти знання, вміння вести перемовини та контролювати ефективність роботи співробітників, залучених до роботи з клієнтами. Система надає зручну статистику, що дозволяє не тільки керувати та контролювати співробітників, а й аналізувати їх роботу та компанії в цілому.
  4. Висока якість зв’язку. Новітні алгоритми та рішення повністю розв’язали проблему спотворення, затримки та зникання голосу.
  5. Проста експлуатація. IP-телефонія має зручний інтерфейс адміністрування, для її роботи не потрібно складних в обслуговуванні кросових приміщень.
  6. Додаткові функції. Наприклад: запис розмови, маршрутизація дзвінків, можливість інтеграції з CRM та мобільними операторами, проведення аудіо- та відео конференцій тощо.

Чому варто замовити налаштування IP-телефонії у компанії Nspace

Є безліч переваг співпраці з Nspace, перерахуємо лише найвагоміші:

  • працюємо у сфері IP-телефонії понад 9 років
  • постійно підвищуємо рівень кваліфікації наших фахівців
  • пропонуємо послуги за прийнятну ціну
  • перед впровадженням будь-якої системи аналізуємо стан комунікаційних мереж, що існують, та пропонуємо оптимальне рішення
  • налагоджуємо АТС, встановлюємо та налаштовуємо програмні та апаратні телефони
  • надаємо постійну підтримку клієнтам поштою, телефоном чи особистим спілкуванням

На сьогодні більш як 30 наших клієнтів мають колл-центри з багатоканальними лініями, забезпечені якісним зв’язком та економлять до 10 разів на міжнародних дзвінках.

Віртуальна АТС – що це таке і як використовується

Що таке АТС фізична – давно відомо. Комунікаційний вузол зв’язку, який спочатку був монополізований державою і дуже великий фізично, але ближче до кінця минулого століття і за умов бурхливої комерції, популярності набули саме віртуальні АТС.

Що це взагалі таке? Віртуальна, або хмарна, АТС дуже подібна до інших хмарних сервісів і буквально означає делегування повноважень з питань комунікації з точки зору обладнання своєму провайдеру. Тобто усі телекомунікаційні стійки, комутатори, кабелі та інші облаштунки фізично залишаються на боці самого провайдера. Цей сервіс видає бізнесу ІР-АТС і повністю переадресовує усі дзвінки через свої потужності.

Як можна зекономити за допомогою віртуальної АТС

Для чого така технологія? Плюсів віртуальної АТС дуже багато:

  • економія місця. Будь-який солідний бізнес вже має купу серверного обладнання, якому потрібне виділене приміщення зі значними вимогами щодо клімату і чистоти
  • суттєва економія на кваліфікованому персоналі. Далеко не кожний бізнес може зараз тримати в штаті окрім стандартного системного адміністратора ще й спеціаліста зі зв’язку
  • економія електроенергії. Навіть новітнє телекомунікаційне обладнання потребує дуже якісного живлення, а якщо потік даних великий – то постійна робота потужної реальної АТС буде коштувати стільки, що будь-яка оренда віртуального вузла набагато вигідніша
  • додаткові опції, які неможливо отримати самостійно.

Види віртуальних АТС та їх переваги для бізнесу

Послуги, які можна отримати на ринку віртуальних АТС, дуже часто продаються пакетом, або з можливістю компонувати необхідні параметри:

  • виділення обладнання. Якщо для вашої інформаційної безпеки це дійсно потрібне – фірма може виділити окремий абонентський VoIP-шлюз, або навіть встановити у своєму приміщенні окремий сервер з ПЗ. А на стороні клієнта, відповідно, налаштовуються стандартні термінали ІР-телефонії. Вони не обов’язково мають бути фізичними. Існують “софтфони”, тобто програмні оболонки, які імітують роботу реальної телефонії
  • окрема комунікаційна платформа. Замовник АТС отримує окрему віртуальну машину, де встановлений софтсвітч, або подібне комунікаційне ПЗ (на зразок Майкрософтовського “Скайпу для бізнесу”)
  • виділення окремого домену. Це коли ваш віртуальний провайдер бере власний софтсвітч і виокремлює на ньому логічну програмну ділянку — ваш персональний домен. Налаштування робляться виключно персонально і з дотриманням усіх вимог кіберсек’юріті
  • якщо один віртуальний комутатор займають кілька клієнтів — є можливість виписати загальний тарифний план на особливих пільгових умовах. Такий пул клієнтів матиме свою спільну коротку нумерацію, спільні опції автоматичного додзвону, а також, за окремі гроші — і сервіс спільного кол-центру
  • збільшені віртуальні конференц-зали, окрема корпоративна віртуальна чат-кімната та інші привілеї найдорожчих бізнес-планів з айпі-телефонії.

Чому краще звернутись до спеціалістів, а не займатись цим самотужки

Управління хмарною, або віртуальною АТС делегується по-різному і залежить від укладеної умови. Воно може здійснюватися системними і комунікаційними адміністраторами провайдера через графічний інтерфейс на місці чи зі свого терміналу, або ж проводитися винятково за клієнтськими вимогами.

Навіть найдорожчі варіанти віртуальних АТС набагато простіші і дієвіші у використанні, ніж спроби повністю організувати таку комунікацію самостійно. Саме тому в Україні поширені тисячі фірм у цьому сегменті. Ми допомагаємо зробити бізнес-спілкування швидшим, безпечнішим та на найвищому рівні телекомунікаційних стандартів.

Як встановити відеоспостереження в офісі

Відеоспостереження в офісах – вже звична практика в Україні. Захист від незаконного проникнення і забезпечення збереження інформаційної таємниці, контроль за відвідувачами і за робочим часом співробітників, – далеко не всі можливості систем відеонагляду. Навіщо і як встановити відеокамери в комерційних об’єктах – у нашій статті.

Типи відеоспостереження

Існують різні типи відеоспостереження – в залежності від параметра, який лежить в основі класифікації. Так, за місцем розміщення камер відеоспостереження буває зовнішнім (вуличним) і внутрішнім.

Відповідно до стандарту передачі даних, камери поділяються на:

  • аналогові
  • цифрові

Інша класифікація розглядає, чи видно обладнання зі сторони – у такому випадку відеокамери бувають прихованими і відкритими.

Окрім того, системи відеоспостереження додатково можуть мати датчики руху, тобто виконувати роль сигналізації.

Функції відеоспостереження в офісах

Ключовими функціями систем відеоспостереження в офісах є:

  • захист від несанкціонованого доступу, крадіжок і хуліганів – вже сам факт наявності відеокамери може налякати злочинця
  • передача сигналу на пульт охорони у випадку несанкціонованого проникнення – у разі наявності додаткових датчиків
  • контроль доступу – при інтеграції із системами
  • запис може використовуватись як доказ при форс-мажорних ситуаціях (конфлікт із відвідувачем, крадіжка чи зникненні важливих документів)
  • контроль роботи співробітників – не обов’язково стежити за їх робочим місцем, але камера біля «курилки» і на вході мотивуватиме вчасно приходити на роботу і менше часу витрачати на балачки.

Що потрібно врахувати при встановленні відеоспостереження в офісі

В офісах найчастіше встановлюють IP-відеокамери та поєднують їх у локальну мережу – при цьому багато кабелів не потрібно, вони передають дані через мережу інтернет чи інші протоколи. Цифрові системи дозволяють дистанційно управляти системою та переглядати картинку віддалено в режимі онлайн.

Багато камер не потрібно: 3-4 – оптимальний варіант для середнього приміщення, більша кількість може перевантажувати систему. Камери потрібно встановлювати так, щоб вони забезпечували найбільший кут огляду – для цього попередньо здійснюється проєктування системи відеонагляду. Також доцільно обрати поворотні камери – вони можуть забезпечувати кут огляду до 360 градусів.

При виборі офісних систем відеонагляду значну увагу приділяють дизайну камер – важливо, щоб вони гарно вписались в сучасний інтер’єр і виглядали солідно, як і личить успішному бізнесу. Оптимальним є варіант купольних камер в кольоровому оформленні, підібраному відповідно до декоративного оздоблення стін і стелі приміщення.

Часто спеціалісти радять не встановлювати камери, спрямовані прямо на робоче місце співробітника – це може створити пригнічену атмосферу і викликати роздратування в робочому колективі. Досить обмежитись входом та особливо важливими ділянками (приміром тими, де зберігаються матеріальні цінності). Але це питання дискусійне.

Не викликає суперечок інший нюанс – доступ до локальної мережі та перегляду інформації потрібно максимально обмежити, аби він був лише у кількох відповідальних осіб. Це дозволить уникнути несанкціонованого доступу та втрати інформації.

Звертайтесь до спеціалістів

Важлива не лише наявність системи відеонагляду в офісі, а й ефективність її роботи. Місце розташування комутатора і камер, кут огляду, проєктування і налаштування всього обладнання потребує кваліфікованих знань. Самотужки опанувати весь масив знань і якісно спроєктувати систему відеоспостереження фактично неможливо.

Тому ми радимо звертатись до професіоналів. Експерти компанії Nspace допоможуть обрати оптимальне обладнання, розроблять проєкт системи та здійснять монтаж обладнання у короткі терміни. Але головне – ми проведемо професійну консультацію і навчання для відповідальних осіб у вашій компанії у використанні техніки, щоб система відеоспостереження оптимально виконувала свої функції.

Для чого потрібне резервне копіювання даних

На сьогодні в кожній компанії більшість інформації зберігається в електронному вигляді, а втрата важливих даних може призвести до величезних збитків, а іноді й до банкрутства компанії. Перевірений спосіб забезпечити надійне зберігання інформації — це резервування даних або backup (бекап). Процес відновлення збережених даних — restore.

Кожна компанія в процесі роботи може втратити надважливу, необхідну для робочого процесу, конфіденційну інформацію внаслідок:

  • атаки вірусів-шифрувальників
  • випадкового видалення важливих файлів працівниками
  • програмних збоїв
  • крадіжок комп’ютерної техніки
  • форс-мажорних обставин (пожеж, затоплення офісів)
  • пошкодження чи втрати жорстких дисків
  • вилучення носіїв інформації внаслідок обшуків тощо

Завдання резервування даних (бекапу) — запобігти втраті важливої інформації компанією. У наведених вище випадках бекап допомагає врятувати бізнес, а також зберегти гроші та нерви керівникам і працівникам підприємства.

Типи резервування даних

Ми практикуємо такі види резервування даних: локальне та зберігання у хмарі.

Локальне резервування даних — це зберігання архівів інформації на серверах (жорстких дисках) у спеціально обладнаному приміщенні (серверній) в офісі або в іншому місці.

Зберігання даних у хмарі — це зберігання інформації користувачів на одному або кількох віддалених серверах. При цьому сервери можуть перебувати як в одному місці, так і в різних країнах.

Переваги хмарного (віддаленого) зберігання даних:

  1. Cервери знаходяться у віддалених, надійно захищених приміщеннях або за кордоном, що допомагає врятувати важливу інформацію від втрати за форс-мажорних обставин та від вилучення під час обшуків.
  2. Зберігання даних у хмарі фінансово вигідне, тому що замовник оплачує послугу невеликими частинами (щомісячна абонплата).
  3. Шифрування даних, що забезпечує максимальну конфіденційність.

Переваги локального зберігання даних:

  1. Простота впровадження, адміністрування та нарощування функціональності.
  2. Прозорість для операційних систем.
  3. Управління з однієї точки.
  4. Неможливість рядовому працівнику отримати доступ до чужих даних, не маючи санкціонованого доступу.

Чому варто замовити резервування даних (бекап) у компанії Nspace

Переваги співпраці з компанією Nspace:

  • оптимальні рішення — ми не просто продаємо бекап, а й надаємо консультації, підбираючи оптимальні варіанти зберігання даних саме для вашого бізнесу
  • великий досвід — компанія Nspace працює у сфері ІТ-послуг (зокрема, аутсорсу) понад 20 років
  • професіоналізм — наші спеціалісти постійно навчаються всім тонкощам абонентського обслуговування, щоб задовольнити ваші потреби у інформаційній безпеці
  • конкурентні ціни — ми пропонуємо вирішення ваших проблем за прийнятною ціною
  • наша мета — допомогти клієнту забезпечити надійне зберігання та резервування даних.

Сервер в офісі чи у «хмарі»: як надійніше

Для роботи будь-якої компанії потрібен пристрій для зберігання і обробки даних. В принципі, звичайний комп’ютер, зі встановленою MS SQL Server може грати роль сервера, проте, якщо у вашій компанії працює більше 10 людей — потужності такого обладнання, швидше за все, не вистачить і доведеться розглянути варіанти краще.

Основні вимоги до серверного обладнання це: надійність і продуктивність. І забігаючи наперед варто зазначити, що надійним може бути, як хмарний, так і фізичний сервер. Питання полягає в тому, скільки буде коштувати забезпечення надійності того й іншого. На це питання ми і відповімо. Але спершу трохи теорії.

Фізичний сервер

Це NAS (Network Attached Storage) — найпоширеніше серверне обладнання, призначене для зберігання даних:

  • Процесор: Intel Xeon E3-1230 v2, 4 ядра 3.3 GHz
  • 8 Гб оперативної пам’яті DDR3 і можливість розширити обсяг до 32 Гб
  • 12 слотів (можна розширити до 180) для жорстких дисків, які потрібно купляти окремо, мінімум 2 (1 для резервної копії)

Це пристрій з середньої цінової категорії. Його надійності і продуктивності буде більш ніж достатньо для середньої компанії і, з натяжкою вистачить для великої. Швидкість передачі даних трохи більше 2 Гбіт/с, дозволяє взагалі не помічати процес резервного копіювання.

Вартість конкретно цього пристрою складає $5500 (якщо округлити). 1 жорсткий диск на 2 Тб коштує приблизно $200. Таким чином, вартість обладнання зростає до $6000 у мінімальній комплектації.

Хмарний сервер

Існує 2 різновиди хмарних серверів: VPS (Virtual Private Server) і VDS (Virtual Dedicated Server). Перший варіант передбачає спільне використання однієї віртуальної машини декількома користувачами. Тобто, ви орендуєте частину сервера і ефективність його роботи залежить від того, як його використовують інші орендарі.

До того ж, у випадку з VPS, у вас не буде прав адміністратора, можливості змінювати операційну систему і будь-які інші налаштування ядра. Відповідно, цей варіант підходить, скоріше, для невеликих або тестових проектів. Нас більше цікавить VDS.

Переваги оренди VDS і порівняння витрат

Орендуючи VDS ви, оплачуєте окремий фізичний сервер, який просто знаходиться в офісі провайдера. І тут відразу варто обговорити питання безпеки. Будь-які проблеми: перебої електроенергії, хакерські атаки, перенавантаження обладнання та ін. — це проблеми компанії, яка надає вам сервер. Орендувавши VDS ви можете забути про проблеми, пов’язані з його утриманням та обслуговуванням.

Тепер розглянемо фінансовий аспект. Оренда хмарного сервера, аналогічного за характеристиками вищевказаному фізичному буде коштувати вам приблизно $200 на місяць. Суми, яку ви витратите на придбання заліза вам вистачить на 30 місяців, тобто, на 2,5 роки.

Однак, для того, щоб система працювала коректно, недостатньо просто купити сервер. Вам також буде потрібна система охолодження і джерело безперебійного живлення, яке гарантує збереження даних. І якщо з першим ніяких проблем у вас не виникне, то нормальне ДБЖ коштує не менше, а іноді і більше ніж сам сервер.

Тому вартість фізичного сервера ми множимо ще, мінімум, в 2 рази. Цієї суми вистачить уже на 5 років. За такий термін, придбане вами залізо може вийти з ладу або просто застаріти, а значить, рентабельніше буде витратити цю суму на оренду, отримавши непогану знижку.

Висновки

Як було зазначено з самого початку, безпечно зберігати дані можливо, як на хмарному, так і на фізичному сервері. Однак, для переважної більшості компаній буде вигідніше орендувати VDS, ніж купувати, утримувати і ремонтувати придбану систему.

Локальна мережа в офісі: будуємо правильно

Локальна, або корпоративна мережа на підприємстві – вже звична практика. Захист інформації і комерційної таємниці, швидкий обмін даними між окремими підрозділами чи співробітниками, значна економія коштів – ось далеко не повний перелік ключових переваг її створення. І якщо ви ще роздумуєте, а чи потрібна корпоративна мережа в вашій компанії, швидше визначайтесь – і відповідь має бути ствердною.

Що таке локальна мережа?

Локальна мережа (ЛМ) – це мережа обміну даними, яка належить одній організації і управляється нею. Її також можна визначити як цілісну інформаційну систему, яка дозволяє спільно використовувати усі ресурси мережі підприємства і оптимізувати робочий процес.

Види локальних мереж

Існують кілька класифікацій локальних офісних мереж – залежно від параметру, який лежить в основі. Зокрема, за характером поєднання комп’ютерів в єдиний ланцюжок мережі бувають:

  • дротові – використовуються інтернет-кабелі
  • бездротові – поєднуються через wifi чи інші подібні інтернет-протоколи.

В залежності від наявності головного комп’ютера мережі бувають:

  • розподілені – усі користувачі мають рівний доступ до інформації, і кожен має право сам вирішувати, до яких даних на своєму ПК відкрити доступ. Такий варіант актуальний для невеликих офісів (до 10 комп’ютерів), в яких відсутня потреба в серйозному захисті даних від стороннього втручання
  • різнорангові – існує головний комп’ютер – сервер, – який виконує одразу кілька функцій: здійснює централізоване управління локальною мережею, підключає периферійні пристрої, зберігає окремі програми і застосунки, розробляє маршрути і протоколи даних всередині корпоративної мережі. Такі ЛМ забезпечують максимальну продуктивність і найвищий рівень захисту даних, а також підходять до компаній із великою кількістю ПК.

Класифікація за структурою підключення комп’ютерів (топологією) розглядає тип з’єднання. Відповідно до цього параметру, корпоративні мережі бувають у вигляді шини чи зірки, кільця, комірчастими, деревовидними чи змішаними. Їх характеристики досить специфічні, вибір оптимальної структури найкраще довірити ІТ-спеціалісту.

Переваги локальної мережі в офісі

Існує досить велика кількість переваг наявності локальної мережі в офісі, зокрема:

  • ЛМ скорочує витрати на інтернет та оптимізує трафік. Це ключова функція, оскільки більшість компаній мають одну точку доступу до інтернету. Окрім того, у межах ЛМ можна відключити доступ до окремих сайтів (приміром, соціальних мереж)
  • створює єдиний мережевий простір, в якому співробітники можуть зберігати дані та обмінюватись ними
  • економить кошти на периферійних пристроях. Зокрема, не потрібно забезпечувати кожного співробітника окремим принтером – через ЛМ усі можуть підключитись до одного апарату.

Ризики неправильної побудови локальної мережі в офісі

Неправильна побудова та налаштування локальної мережі зводить усі переваги до 0. Зокрема, недосвідчений ІТ-спеціаліст може перетворити мережу не на захищений простір, а не решето. Тобто інформація буде не захищеною і стає можливим несанкціонований доступ. Окрім того, є ризики поганого доступу до мережі Інтернет – він просто буде постійно пропадати.

Звертайтесь до спеціалістів

Побудова локальної корпоративної мережі для офісу потребує спеціальної кваліфікації, глибоких технічних знань і досвіду. Можна, звісно, закупити необхідне обладнання, скачати інструкцію «Як побудувати локальну мережу своїми руками» і витратити кілька днів на спроби зробити все самостійно. Але разом із цим «підписатися», що ви згодні з усіма ризиками, описаними вище.

Набагато вигідніше одразу звернутись до професіоналів. Компанія Nspace готова взяти на себе не лише побудову і налаштування локальної мережі у вашому офісі, а її постійну підтримку на умовах аутсорсу. Тобто коли наші знання і вміння вам потрібні – ми поряд, щоб вирішити технічні проблеми, але наймати у штат ІТ-спеціаліста чи сисадміна немає потреби.